Czasami do zarządzania przepływem pracy w grupie nie wystarczy sam kalendarz. Przydatna okazuje się wtedy lista zadań, która bez problemu możesz utworzyć w SharePoint. Znacząco upraszcza ona kontrole nad tym, na jakim etapie znajduje się praca zespołu czy pojedynczych użytkowników. W toku postępów przydzieleni do zadań użytkownicy mogą aktualizować procent ukończenia i stan zadania, a informacje te są dobrze widoczne zarówno dla wykonawców, jak i dla zlecającego zadania. W tym poradniku zobaczysz, jak z łatwością utworzyć listę zadań, dodać do niej zadanie i je edytować w przypadku jego ukończenia.
- Jeśli już zainstalowałeś Office 365 na dysku urządzenia, otwórz aplikacje Office, która znajdziesz w menu Start. Możesz także od razu przejść na stronę www.office.com. Niezależnie od miejsca, z którego zacząłeś, kliknij ikonę SharePoint.

- Na nowej karcie przeglądarki otworzy się aplikacja SharePoint. Kliknij nazwę witryny, w której chcesz utworzyć listę zadań.

- Na stronie witryny kliknij przycisk Nowe i wybierz listy Aplikacja.

- Teraz na liście Zawartość witryny > Twoje aplikacje kliknij ikonę Zadania.

- Otworzy sie okienko dodawania zadania. W polu Nazwa wprowadź nazwę listy zadań i kliknij przycisk Utwórz.

- Otworzy się teraz strona Zawartość witryny. Na jej liście znajdziesz nowy element o wprowadzonej przed chwila nazwie, oznaczony jako Lista zadań. Kliknij jego nazwę.

- Na karcie otworzy się utworzona przez Ciebie lista zadań. W tej chwili jest pusta. Aby cos do niej dodać, kliknij Nowe zadanie.

- Wprowadź nazwę zadania (pole obowiązkowe). Możesz też dodać szczegóły, takie jak data rozpoczęcia i data ukończenia. Aby dodać te daty, kliknij ikonę kalendarza obok pola i kliknij wybrany dzień w wysuwanym menu.

- Następnie zdecyduj, komu chcesz zlecić to zadanie. W polu Przydzielone do zacznij wpisywać nazwę użytkownika i kliknij wybrana podpowiedz z listy.

- Następnie możesz też dodać opis zadania (pole Opis) oraz zmienić Priorytet i Stan zadania, wybierając jedna z dostępnych opcji. Aby potwierdzić, kliknij przycisk .

- Zadanie zostało utworzone i jest dostępne na liście zadań. Teraz możesz je edytować. Edycji może dokonać również użytkownik, któremu zadanie zostało przydzielone. Aby to zrobić, kliknij nazwę zadania na liście.

- Otworzy się podgląd zadania. Aby je edytować, kliknij przycisk Edytuj element w lewym górnym rogu strony.

- Możesz teraz zmienić Procent ukończenia na 100, wpisując te liczbę do pola tekstowego, a z wysuwanej listy Stan zadania wybrać Ukończone. Edycje zakończ, klikając przycisk Zapisz.

- Po zapisaniu zmian ponownie wyświetli się lista zadań.

- Jako ze powyższe zadanie oznaczyłeś jako ukończone, jego nazwa będzie na liście przekreślona. Pozwala to łatwo odróżnić zadania "odhaczone" od tych trwających.