Czasami do zarządzania przepływem pracy w grupie nie wystarczy sam kalendarz. Przydatna okazuje się wtedy lista zadań, która bez problemu możesz utworzyć w SharePoint. Znacząco upraszcza ona kontrole nad tym, na jakim etapie znajduje się praca zespołu czy pojedynczych użytkowników. W toku postępów przydzieleni do zadań użytkownicy mogą aktualizować procent ukończenia i stan zadania, a informacje te są dobrze widoczne zarówno dla wykonawców, jak i dla zlecającego zadania. W tym poradniku zobaczysz, jak z łatwością utworzyć listę zadań, dodać do niej zadanie i je edytować w przypadku jego ukończenia.

  1. Jeśli już zainstalowałeś Office 365 na dysku urządzenia, otwórz aplikacje Office, która znajdziesz w menu Start. Możesz także od razu przejść na stronę www.office.com. Niezależnie od miejsca, z którego zacząłeś, kliknij ikonę SharePoint.
  2. Na nowej karcie przeglądarki otworzy się aplikacja SharePoint. Kliknij nazwę witryny, w której chcesz utworzyć listę zadań.
  3. Na stronie witryny kliknij przycisk Nowe i wybierz listy Aplikacja.
  4. Teraz na liście Zawartość witryny > Twoje aplikacje kliknij ikonę Zadania.
  5. Otworzy sie okienko dodawania zadania. W polu Nazwa wprowadź nazwę listy zadań i kliknij przycisk Utwórz.
  6. Otworzy się teraz strona Zawartość witryny. Na jej liście znajdziesz nowy element o wprowadzonej przed chwila nazwie, oznaczony jako Lista zadań. Kliknij jego nazwę.
  7. Na karcie otworzy się utworzona przez Ciebie lista zadań. W tej chwili jest pusta. Aby cos do niej dodać, kliknij Nowe zadanie.
  8. Wprowadź nazwę zadania (pole obowiązkowe). Możesz też dodać szczegóły, takie jak data rozpoczęcia i data ukończenia. Aby dodać te daty, kliknij ikonę kalendarza obok pola i kliknij wybrany dzień w wysuwanym menu.
  9. Następnie zdecyduj, komu chcesz zlecić to zadanie. W polu Przydzielone do zacznij wpisywać nazwę użytkownika i kliknij wybrana podpowiedz z listy.
  10. Następnie możesz też dodać opis zadania (pole Opis) oraz zmienić Priorytet i Stan zadania, wybierając jedna z dostępnych opcji. Aby potwierdzić, kliknij przycisk .
  11. Zadanie zostało utworzone i jest dostępne na liście zadań. Teraz możesz je edytować. Edycji może dokonać również użytkownik, któremu zadanie zostało przydzielone. Aby to zrobić, kliknij nazwę zadania na liście.
  12. Otworzy się podgląd zadania. Aby je edytować, kliknij przycisk Edytuj element w lewym górnym rogu strony.
  13. Możesz teraz zmienić Procent ukończenia na 100, wpisując te liczbę do pola tekstowego, a z wysuwanej listy Stan zadania wybrać Ukończone. Edycje zakończ, klikając przycisk Zapisz.
  14. Po zapisaniu zmian ponownie wyświetli się lista zadań.
  15. Jako ze powyższe zadanie oznaczyłeś jako ukończone, jego nazwa będzie na liście przekreślona. Pozwala to łatwo odróżnić zadania "odhaczone" od tych trwających.