Użytkownicy Microsoft Teams z Twojej organizacji mogą dołączać do zespołów na kilka sposobów. Jeżeli podczas tworzenia zespołu jako jego rodzaj wybrałeś Cala organizacja, wówczas każda osoba dołącza do niego automatycznie. Jeśli rodzajem jest Publiczny, to do zespołu może dołączyć każdy w organizacji, np. odnajdując zespól w wyszukiwarce. Kolejnym sposobem jest dodanie użytkownika do zespołu przez istniejącego już członka. Jeszcze innym — wpisanie przez użytkownika kodu PIN, aby dołączyć. W tym celu Właściciel zespołu musi wygenerować taki kod i go wysłać lub pokazać. W tym poradniku dowiesz się, jak to zrobić.

  1. Na lewym pasku bocznym kliknij ikonę Zespoły. W zakładce Twoje zespoły kliknij przycisk wielokropka "..." obok nazwy zespołu (możesz też kliknąć ja prawym przyciskiem myszy) i wybierz z menu Zarządzanie zespołem.
  2. Kliknij napis Ustawienia, aby przejść na te kartę. Pod spodem zobaczysz listę ustawień. Kliknij pozycje Kod zespołu, aby ja rozwinąć. Aby utworzyć kod PIN dołączania do zespołu, kliknij przycisk Wygeneruj.
  3. Kod został wygenerowany. Możesz go łatwo skopiować, klikając przycisk Kopiuj. Zostanie on skopiowany do Twojego schowka. Następnie możesz wysłać go użytkownikowi, którego chcesz zaprosić. Taki kod możesz udostępnić np. w wiadomości e-mail albo wiadomości prywatnej do użytkownika Teams.
  4. Kod PIN możesz także w razie potrzeby usunąć (przycisk Usuń) lub tez zresetować (przycisk Resetuj), tzn. utworzyć nowy kod. Możesz także powiększyć kod, klikając przycisk Pełny ekran.
  5. Kod PIN pozwala nowym osobom bezpośrednio dołączać do zespołu — nie będziesz otrzymywać próśb o dołączenie. Warto zaznaczyć, ze za pomocą kodu nie mogą dołączać Goście, czyli użytkownicy ze specjalnym, ograniczonym dostępem gościnnym.