OneDrive dla firm zapewnia Ci stały dostęp do plików, które w nim przechowujesz — zawsze i na każdym urządzeniu, na którym możesz zalogować się do swojego OneDrive. Nie musisz jednak za każdym razem otwierać specjalnej aplikacji lub strony internetowej, aby móc pracować z plikami. Możesz również połączyć OneDrive z Eksploratorem plików w Windows 10. Pozwoli to wchodzić na dysk w chmurze w zwykłym oknie, takim samym, w jakim wyświetlają się foldery na dysku komputera. W oknie tym mozesz nawigowac po calym swoim OneDrive, otwierac pliki, wykonywać na nich operacje, a także dodawać nowe pliki, zwyczajnie przeciągając je z innych folderów na komputerze. Istnieją dwa sposoby, by skonfigurować dysk OneDrive w systemie Windows 10. Możesz zacząć, otwierając zainstalowany na komputerze program OneDrive lub otwierając OneDrive w przeglądarce. Poniżej zobaczysz obie te metody.
Jak skonfigurować dysk w systemie Windows 10, zaczynając w programie OneDrive?
- Otwórz program OneDrive. Znajdź OneDrive w menu Start i kliknij jego ikonę.

- Uruchomi się pierwsza konfiguracja OneDrive dla firm. W polu Wprowadź swój adres e-mail podaj adres firmowy i kliknij Zaloguj się.

- Następnie wprowadź hasło i kliknij Zaloguj.

- Teraz wyświetli się domyślną lokalizacją folderu OneDrive na dysku komputera. Aby ja zmienić, kliknij link Zmień lokalizacje.

- Wskaz nowa lokalizacje folderu OneDrive (możesz dodać nowy folder) i kliknij przycisk Wybierz folder.

- Lokalizacja folderu została zaktualizowana. Teraz kliknij przycisk Dalej.

- Przejdź przez kolejne kroki, klikając przycisk strzałki w prawo.

- To już wszystko! Kliknij teraz przycisk Otwórz mój folder usługi OneDrive.

- Twój folder w OneDrive dla Firm zostanie otwarty. W prawym dolnym rogu ekranu zobaczysz też powiadomienie, a w zasobniku systemowym (obszar na pasku zadań obok zegara) pojawi się nowa ikona chmury. Zapewnia ona szybki dostęp do Twoich plików, ustawień i czynności w OneDrive dla Firm.

Jak skonfigurować dysk w systemie Windows 10, zaczynając w OneDrive w przeglądarce?
- Wejdź na stronę office.com i kliknij przycisk Zaloguj się. Jeśli jesteś już zalogowany, możesz pominąć kroki 1-4.

- Wprowadź swój adres e-mail w Office 365 i kliknij przycisk Dalej.

- Wprowadź hasło do Office 365 i kliknij przycisk Zaloguj.

- Jeśli nie chcesz, by Cię wylosowywano (dzięki temu nie będziesz musiał wprowadzać tych danych przy następnych sesjach), kliknij przycisk Tak.

- Na liście aplikacji kliknij ikonę OneDrive.

- OneDrive otworzy się na nowej karcie przeglądarki. W górnym menu kliknij przycisk Synchronizacja.

- Rozpocznie sie przygotowywanie do synchronizacji. Teraz wyraz zgodę na uruchomienie programu OneDrive na komputerze. Kliknij przycisk Otwórz Microsoft OneDrive.

- Uruchomi się pierwsza konfiguracja OneDrive. W polu Wprowadź swój adres e-mail podaj adres firmowy i kliknij Zaloguj się.

- Następnie wprowadź hasło i kliknij Zaloguj.

- Teraz wyświetli się domyślną lokalizacją folderu OneDrive na dysku komputera. Aby ja zmienić, kliknij link Zmień lokalizacje.

- Wskaz nowa lokalizacje folderu OneDrive (możesz dodać nowy folder) i kliknij przycisk Wybierz folder.

- Lokalizacja folderu została zaktualizowana. Teraz kliknij przycisk Dalej.

- Przejdź przez kolejne kroki, klikając przycisk strzałki w prawo.

- To już wszystko! Kliknij teraz przycisk Otwórz mój folder usługi OneDrive.

- Twój folder w OneDrive dla Firm zostanie otwarty. W prawym dolnym rogu ekranu zobaczysz też powiadomienie, a w zasobniku systemowym (obszar na pasku zadań obok zegara) pojawi się nowa ikona chmury. Zapewnia ona szybki dostęp do Twoich plików, ustawień i czynności w OneDrive dla Firm.
