OneDrive dla firm zapewnia Ci stały dostęp do plików, które w nim przechowujesz — zawsze i na każdym urządzeniu, na którym możesz zalogować się do swojego OneDrive. Nie musisz jednak za każdym razem otwierać specjalnej aplikacji lub strony internetowej, aby móc pracować z plikami. Możesz również połączyć OneDrive z Eksploratorem plików w Windows 10. Pozwoli to wchodzić na dysk w chmurze w zwykłym oknie, takim samym, w jakim wyświetlają się foldery na dysku komputera. W oknie tym mozesz nawigowac po calym swoim OneDrive, otwierac pliki, wykonywać na nich operacje, a także dodawać nowe pliki, zwyczajnie przeciągając je z innych folderów na komputerze. Istnieją dwa sposoby, by skonfigurować dysk OneDrive w systemie Windows 10. Możesz zacząć, otwierając zainstalowany na komputerze program OneDrive lub otwierając OneDrive w przeglądarce. Poniżej zobaczysz obie te metody.

Jak skonfigurować dysk w systemie Windows 10, zaczynając w programie OneDrive?

  1. Otwórz program OneDrive. Znajdź OneDrive w menu Start i kliknij jego ikonę.
  2. Uruchomi się pierwsza konfiguracja OneDrive dla firm. W polu Wprowadź swój adres e-mail podaj adres firmowy i kliknij Zaloguj się.
  3. Następnie wprowadź hasło i kliknij Zaloguj.
  4. Teraz wyświetli się domyślną lokalizacją folderu OneDrive na dysku komputera. Aby ja zmienić, kliknij link Zmień lokalizacje.
  5. Wskaz nowa lokalizacje folderu OneDrive (możesz dodać nowy folder) i kliknij przycisk Wybierz folder.
  6. Lokalizacja folderu została zaktualizowana. Teraz kliknij przycisk Dalej.
  7. Przejdź przez kolejne kroki, klikając przycisk strzałki w prawo.
  8. To już wszystko! Kliknij teraz przycisk Otwórz mój folder usługi OneDrive.
  9. Twój folder w OneDrive dla Firm zostanie otwarty. W prawym dolnym rogu ekranu zobaczysz też powiadomienie, a w zasobniku systemowym (obszar na pasku zadań obok zegara) pojawi się nowa ikona chmury. Zapewnia ona szybki dostęp do Twoich plików, ustawień i czynności w OneDrive dla Firm.

Jak skonfigurować dysk w systemie Windows 10, zaczynając w OneDrive w przeglądarce?

  1. Wejdź na stronę office.com i kliknij przycisk Zaloguj się. Jeśli jesteś już zalogowany, możesz pominąć kroki 1-4.
  2. Wprowadź swój adres e-mail w Office 365 i kliknij przycisk Dalej.
  3. Wprowadź hasło do Office 365 i kliknij przycisk Zaloguj.
  4. Jeśli nie chcesz, by Cię wylosowywano (dzięki temu nie będziesz musiał wprowadzać tych danych przy następnych sesjach), kliknij przycisk Tak.
  5. Na liście aplikacji kliknij ikonę OneDrive.
  6. OneDrive otworzy się na nowej karcie przeglądarki. W górnym menu kliknij przycisk Synchronizacja.
  7. Rozpocznie sie przygotowywanie do synchronizacji. Teraz wyraz zgodę na uruchomienie programu OneDrive na komputerze. Kliknij przycisk Otwórz Microsoft OneDrive.
  8. Uruchomi się pierwsza konfiguracja OneDrive. W polu Wprowadź swój adres e-mail podaj adres firmowy i kliknij Zaloguj się.
  9. Następnie wprowadź hasło i kliknij Zaloguj.
  10. Teraz wyświetli się domyślną lokalizacją folderu OneDrive na dysku komputera. Aby ja zmienić, kliknij link Zmień lokalizacje.
  11. Wskaz nowa lokalizacje folderu OneDrive (możesz dodać nowy folder) i kliknij przycisk Wybierz folder.
  12. Lokalizacja folderu została zaktualizowana. Teraz kliknij przycisk Dalej.
  13. Przejdź przez kolejne kroki, klikając przycisk strzałki w prawo.
  14. To już wszystko! Kliknij teraz przycisk Otwórz mój folder usługi OneDrive.
  15. Twój folder w OneDrive dla Firm zostanie otwarty. W prawym dolnym rogu ekranu zobaczysz też powiadomienie, a w zasobniku systemowym (obszar na pasku zadań obok zegara) pojawi się nowa ikona chmury. Zapewnia ona szybki dostęp do Twoich plików, ustawień i czynności w OneDrive dla Firm.