Dokumenty dodane do SharePoint znajdują się w chmurze OneDrive dla firm i gdy Ty lub inni pracownicy dokonujecie ich edycji, zmiany są zapisywane automatycznie jako nowa wersja dokumentu. Są to niejako nowe kopie tego dokumentu z naniesionymi zmianami, jednak nie są one widoczne jako zwykle kopie pliku, lecz jako wersje w specjalnym podglądzie. O ile nie wyłączyłeś historii wersji dla danej biblioteki plików, to możesz przywracać poprzednie wersje dokumentu. Może to okazać się przydatne, gdy ktoś naniósł zmiany, które chcesz wycofać. Dzięki temu nie musisz usuwać tych zmian ręcznie, edytując dokument. Wystarczy, że przywrócisz jego wcześniejszą wersje.
- W aplikacji SharePoint otwórz witrynę, a następnie bibliotekę plików, w której znajduje się dokument, dla którego chcesz przywrócić poprzednia wersje. Kliknij przycisk oznaczony trzema kropkami ("Pokaz akcje") obok nazwy pliku.

- Otworzy się lista dostępnych akcji. Kliknij pozycje Historia wersji.

- Zobaczysz teraz listę wersji tego pliku wraz z numerem wersji, datami i nazwami autorów modyfikacji, rozmiarami wersji, a także komentarzami do zmian. Wybierz poprzednia wersje pliku, która chcesz przywrócić. Najedz wskaźnikiem myszy na datę modyfikacji i kliknij ikonę ze strzałka w dól, aby rozwinąć listę opcji.

- Kliknij teraz opcje Przywróć. Możesz także wybrać opcje Widok, aby uzyskać podgląd tej wersji.

- SharePoint wyświetli komunikat, że zamierzasz zamienić bieżącą wersje na wybrana wersje. Aby to potwierdzić, kliknij przycisk OK.

- Wybrana przez Ciebie wersja została przywrócona jako najbardziej aktualna. Możesz teraz zamknąć podgląd historii wersji, klikając przycisk X.

- Zauważ, że wersja ta nie została przeniesiona na liście historii wersji, lecz została skopiowana i oznaczona jako najnowsza. Dzięki temu w przypadku, gdy będziesz chciał powrócić do tej oryginalnej wersji, nadal będzie ona dostępna na liście.