Przydatna funkcja SharePoint jest jego synchronizacja z programem Outlook. Dzięki temu możesz połączyć utworzona w SharePoint listę zadań z aplikacja Outlook. Umożliwia to podgląd oraz edycje zadań znajdujących się na witrynach SharePoint za pomocą klienta pocztowego. Możesz przez to zaoszczędzić sporo czasu, zwłaszcza jeśli często nanosisz poprawki i zmiany do aktywnych zadań, a nie chcesz jednocześnie mieć cały czas otwartego okna przeglądarki. W jednym z wcześniejszych poradników omawialiśmy, jak utworzyć listę zadań. Teraz zobaczysz, jak ja połączyć z Outlookiem.
- W aplikacji SharePoint otwórz witrynę, dla której utworzyłeś wcześniej listę zadań. Przejdź na kartę Zawartość witryny w menu po lewej i kliknij nazwę listy zadań na liście elementów.

- Na nowej karcie przeglądarki otworzy się podstawowy widok listy zadań. Na górnej belce kliknij zakładkę LISTA.

- W menu wstążki, które się wysunie, kliknij opcje Połącz z programem Outlook.

- Pojawi się informacja, ze witryna próbuje otworzyć aplikacje Outlook. Aby kontynuować, kliknij przycisk Otwórz.

- Teraz wyświetli sie okienko dialogowe programu Microsoft Outlook. To dodatkowa warstwa bezpieczeństwa. Aby wykonać połączenie, kliknij przycisk Tak.

- Lista zadań otworzy się w oknie programu Outlook. Możesz teraz za jego pomocą dodawać nowe zadania, a także edytować i aktualizować te istniejące. Zmiany będą synchronizowane z widokiem listy w aplikacji SharePoint.
