Pytania i odpowiedzi

Nieprzerwanie od 2001 roku jesteśmy wydawcą najpopularniejszego w polskim internecie portalu poświęconego produktom Microsoft – CentrumXP. Od niego wszystko się zaczęło. Na CentrumXP dzielimy się z naszymi czytelnikami najnowszymi informacjami i ciekawostkami ze świata Microsoft.

Najczęściej zadawane pytania

Microsoft 365

  1. Jak aktywować aplikacje platformy Microsoft 365 na kolejnym komputerze?

    Aby aktywować aplikacje platformy Microsoft 365 na nowym komputerze, zaloguj się na stronie portal.office.com, używając danych konta Microsoft 365. Następnie pobierz plik instalacyjny. Kliknij w „Instalowanie aplikacji " i wybierz opcję „Aplikacje Microsoft 365". Pobieranie pliku instalacyjnego rozpocznie się automatycznie, a wraz z nim pojawi się okno z instrukcją. Po zakończeniu pobierania uruchom ściągnięty plik i przejdź przez proces instalacji. Po zakończeniu instalacji skonfiguruj usługę Microsoft 365 poprzez uruchomienie jednej z aplikacji stacjonarnej i zalogowanie się na swoje konto.
  2. Czy potrzebny jest dostęp do Internetu, aby móc korzystać z aplikacji stacjonarnych platformy Microsoft 365?

    Nie, ciągły dostęp do Internetu nie jest wymagany. Aplikacje stacjonarne Microsoft 365 działają również w trybie offline. Jednak raz na 30 dni należy zalogować się na swoje konto, aby program mógł się zaktualizować. Warto również korzystać z aplikacji w wersji online dostępnych w ramach zakupionej licencji.

  3. Co się stanie, jeśli nie przedłużę subskrypcji Microsoft 365?

    Jeśli subskrypcja nie zostanie przedłużona natychmiast po upłynięciu terminu ważności, otrzymuje status wygasłej. Po 30 dniach status zmienia się na wyłączony, użytkownicy nie mogą się zalogować ani uzyskać dostępu do usług takich, jak poczta Outlook lub SharePoint Online. Aplikacje stacjonarne pozwalają otwierać pliki tylko w trybie do odczytu, mają ograniczoną funkcjonalność i wyświetlają powiadomienia o produktach nielicencjonowanych przez 90 dni. Po tym czasie subskrypcja przechodzi w stan usuniętej i wszystkie dane zostają usunięte z konta. 

  4. W jakim modelu licencjonowania mogę zakupić plan Microsoft 365? 

    Microsoft 365 występuje w dwóch modelach licencjonowania:


    • CSP (Cloud Solution Provider) – plan w tym modelu aktywowany jest bezpośrednio na koncie klienta przez firmę, u której produkt został zakupiony.

    • ESD (Electronic Software Distribution) - plan w tym modelu dostarczany jest drogą mailową w formie klucza licencyjnego, który klient aktywuje na swoim koncie w witrynie Microsoft 365.

  5. Czy mogę zakupić aplikację Skype for Business?

    Aplikacja Skype for Business została zastąpiona przez aplikację Microsoft Teams. W związku z tym zakup licencji Skype for Business nie jest możliwy. 

  6. Jakie są wymagania sprzętowe / software'owe komputera dla Microsoft 365?

    Komputer i procesor

    Windows: 1,6 GHz lub szybszy, 2-rdzeniowy.

    macOS: Procesor firmy Intel.


    Pamięć

    Windows: 4 GB pamięci RAM; 2 GB pamięci RAM (wersja 32-bitowa).

    macOS: 4 GB pamięci RAM.


    Dysk twardy

    Windows: 4 GB dostępnego miejsca na dysku.

    macOS: 10 GB dostępnego miejsca na dysku w formacie HFS+ (nazywanym też formatem Mac OS Extended) lub APFS.

    Aktualizacje mogą z czasem wymagać dodatkowego miejsca na dysku.


    Wyświetlacz

    Windows: Ekran o rozdzielczości 1280 x 768 pikseli (obsługa rozdzielczości 4K i wyższej w systemach 32-bitowych wymaga przyspieszania sprzętowego).

    macOS: Ekran o rozdzielczości 1280 x 800 pikseli.


    Grafika

    Windows: Sprzętowe przyspieszanie grafiki wymaga programu DirectX 9 lub nowszego ze sterownikiem WDDM 2.0 lub nowszym dla systemu Windows 10 (lub ze sterownikiem WDDM 1.3 lub nowszym dla systemu Windows 10 Fall Creators Update).

    macOS: Brak wymagań dotyczących grafiki.


    System operacyjny

    Windows: Windows 10, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016 macOS: Jedna z trzech najnowszych wersji systemu

    macOS: Najbardziej aktualny system macOS lub jedna z dwóch poprzednich wersji w odniesieniu do najnowszego wydania. 


    Przeglądarka

    Aktualna wersja przeglądarki Microsoft Edge, Safari, Chrome lub Firefox.

  7. Gdzie mogę sprawdzić, kiedy wygasa moja subskrypcja Microsoft 365?

    Jeżeli zakupiłeś subskrypcję Microsoft 365 w Sklepie CentrumXP, datę wygaśnięcia możesz sprawdzić na koncie klienta w zakładce „Moje subskrypcje”. Inną opcją sprawdzenia daty ważności usługi Microsoft 365 jest zalogowanie się na swoje konto na stronie office.com i zweryfikowanie daty w centrum administracyjnym. 

  8. Co w praktyce oznacza licencja na 1 użytkownika z jednoczesną maksymalną liczbą użytkowników 300?

    Licencja Microsoft 365 jest przypisywana 1 użytkownikowi. Plany Microsoft 365 Business Basic, Business Standard i Business Premium oraz plan Apps for Business pozwalają dodać do jednego konta maksymalnie 300 licencji. To oznacza, że jeśli firma liczy do 300 pracowników, możesz dla każdego z nich wybrać powyższe plany. Jeśli jednak firma ma ponad 300 pracowników, należy wybrać plany Microsoft 365 Enterprise. 

  9. Jak odnawiana jest licencja Microsoft 365?

    30 dni przed wygaśnięciem licencji zakupionej w Sklepie CentrumXP wysyłamy powiadomienie na podany adres e-mail o zbliżającym się terminie wygaśnięcia licencji wraz z fakturą proforma. Po opłaceniu faktury zamieszczonej w załączniku maila, licencja zostanie automatycznie odnowiona.
  10. Czy mogę odnowić licencję w waszym sklepie, jeśli obecną posiadam u innego dostawcy?

    Tak, istnieje możliwość zmiany dostawcy po zakończeniu aktywnej subskrypcji.
  11. Czy mogę korzystać i mieć dostęp do mojej licencji z pocztą poza UE (np. w podróży służbowej do Chin)?

    Aby korzystać z planu Microsoft 365 poza Unią Europejską, np. w Chinach, możesz wypróbować jedną z opcji: dokonać zakupu u chińskiego partnera, kupić plan bezpośrednio na stronie Microsoft i dostarczyć fakturę zakupu do firmy VIANET 21 (szczegóły na stronie Microsoft) lub też użyć programu VPN do obsługi planu Microsoft 365 zakupionego w Polsce.
  12. Czy moje dokumenty przechowywane w usłudze OneDrive są również dostępne w trybie offline?

    Tak, pliki zapisane w magazynie plików OneDrive będą dostępne w trybie offline, pod warunkiem, że wykonasz synchronizację usługi OneDrive ze swoim komputerem. W razie wprowadzenia zmian w trybie offline zostaną one zsynchronizowane z usługą OneDrive i pozostałymi urządzeniami po ponownym nawiązaniu połączenia.
  13. Czy moje pliki na dysku OneDrive są bezpieczne?

    Pliki zawarte w usłudze OneDrive są zabezpieczone pod warunkiem zastosowania się do poniższych zaleceń Microsoft:


    • utworzenie silnego hasła,

    • dodanie informacji zabezpieczającej do konta, takiej jak własny numer telefonu czy pytanie zabezpieczające,

    • korzystanie z weryfikacji dwuskładnikowej,

    • uruchomienie szyfrowania w witrynie OneDrive na urządzeniach przenośnych.

  14. Czy mogę zmienić wariant mojej usługi Microsoft 365 na wyższy?

    Zazwyczaj zmiana wariantu na wyższy jest możliwa wyłącznie wtedy, gdy na koncie jest uruchomiona płatność miesięczna. Warto jednak zapytać opiekuna handlowego o przekształcenie licencji także w innych przypadkach.
  15. Czy mogę zmienić mój login do konta Microsoft 365, by pozbyć się z niego wyrażenia „onmicrosoft.com”?

    Tak, podstawową domenę zawierającą końcówkę „onmicrosoft.com" zmienisz po dodaniu do konta własnej domeny.
  16. Czy oprogramowanie Microsoft jest zgodne z RODO?

    Tak, oprogramowanie Microsoft jest zgodne z RODO. Firma przestrzega wymagań, które wynikają z Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. Co więcej, Microsoft oferuje szeroką gamę produktów, narzędzi, dokumentów i innych materiałów pomocnych w realizacji zobowiązań wynikających z RODO.
  17. Czego potrzebuję, by dzwonić z aplikacji Microsoft Teams na telefony komórkowe?

    Możesz skonfigurować możliwość dzwonienia na telefony stacjonarne i komórkowe z Microsoft Teams, wykorzystując: lokalną centralę PSTN, infrastrukturę wybranego dostawcy usług telefonicznych (operator connect) albo infrastrukturę środowiska Microsoft. Aby skonfigurować połączenia w ramach środowiska Microsoft, potrzebujesz subskrypcji Phone System, subskrypcji Calling Plans, konta z uprawnieniami administratora globalnego lub z możliwością odbioru poczty, dokumentów firmy potwierdzających REGON, NIP, KRS lub CEIDG. Szczegółową instrukcję znajdziesz w naszym poradniku.
  18. Dlaczego nie mogę wysyłać zaproszeń do spotkań wewnątrz Microsoft Teams, mimo że posiadam wykupioną licencję?

    Aby móc wysyłać zaproszenia do spotkań, konieczne jest posiadanie aktywnej usługi poczty Microsoft Exchange.
  19. Czy istnieje możliwość przeniesienia kalendarzy do kont Microsoft 365?

    W większości przypadków dokonasz migracji kalendarzy do Microsoft 365.
  20. Ile domen mogę dodać do konta Microsoft 365?

    Do konta Microsoft 365 możesz dodać maksymalnie 5000 domen.
  21. Czy po zakończeniu testowania wersji próbnej mogę zakupić płatną subskrypcję, zachowując wszystkie ustawienia i pliki?

    Tak, po przedłużeniu wersji próbnej wszystkie ustawienia i pliki zostaną zachowane.
  22. Czy można łączyć różne plany i usługi Microsoft 365 na jednym koncie?

    Tak, na jednym koncie Microsoft 365 możesz aktywować różne plany biznesowe, np. Microsoft 365 Apps for Business i Exchange Online lub Microsoft 365 Business Basic i OneDrive.
  23. Jak dodać nowego użytkownika w usłudze Microsoft 365?

    Po zalogowaniu się na konto administratora Microsoft 365, przejdź do panelu administratora i w menu po lewej stronie ekranu kliknij zakładkę „Użytkownicy". Następnie u góry ekranu kliknij „Dodaj użytkownika".
  24. Czy licencja Exchange Online plan 1 pozwala na utworzenie kilku skrzynek pocztowych?

    Licencja Exchange Online Plan 1 pozwala na utworzenie tylko jednej skrzynki pocztowej.
  25. Co stanie się z dokumentami zapisanymi w usłudze OneDrive, gdy moja subskrypcja wygaśnie?

    Po wygaśnięciu subskrypcji masz 30 dni, aby skopiować i przenieść pliki w bezpieczne miejsce.

Office 2021 - licencja wieczysta

  1. Jakie są różnice między funkcjami pakietu Office 2021 i planu Microsoft 365?

    Office 2021 to pakiet biurowy w wersji wieczystej do jednorazowego zakupu, zawierający aplikacje klasyczne, takie jak Word, Excel, PowerPoint, Outlook i OneNote. Office 2021 nie zawiera aplikacji online i może być zainstalowany tylko na jednym komputerze PC/Mac. Plan Microsoft 365 to usługa chmurowa, która obejmuje aplikacje stacjonarne oraz aplikacje online, jest dostępna w modelu subskrypcyjnym, co oznacza, że możesz ją odnawiać co miesiąc albo co rok, oraz może być zainstalowana na pięciu dowolnych urządzeniach.
  2. Czy mogę zmienić konto, do którego przypisany jest pakiet Office?

    W przypadku licencji wieczystej Office 2021 nie ma możliwości zmiany konta, na którym aktywowany został klucz produktu.
  3. Jak utworzyć konto Microsoft?

    Aby utworzyć konto prywatne, przejdź na stronę signup.live.com. Z kolei, aby utworzyć konto firmowe, przejdź na stronę office.com i wypełnij wszystkie wymagane informacje.
  4. Co oznacza rodzaj licencji ESD?

    Licencja ESD (Electronic Software Distribution) oznacza wersję cyfrową konkretnego oprogramowania, która jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przy zamówieniu adres e-mail w formie klucza licencyjnego.
  5. Czy po zakupie otrzymam certyfikat legalności produktu?

    Nie, potwierdzeniem legalności produktu jest faktura VAT wystawiona po zakupie.
  6. Co, jeśli mam już zainstalowaną inną wersję pakietu Office?

    Jeśli posiadasz wcześniejszą wersję pakietu Microsoft Office, odinstaluj ją przed rozpoczęciem instalacji nowszej wersji.
  7. Czy instalując licencję wieczystą Office 2021, mogę wybrać wersję językową?

    Tak, wersję językową wybierzesz podczas instalacji pakietu Office 2021. Możesz ją zmienić także potem w trakcie korzystania z oprogramowania.
  8. Czy licencja wieczysta obejmuje wszelkie kolejne aktualizacje?

    Nie, wieczysty pakiet Office nie obejmuje aktualizacji funkcyjnych. Gwarantuje jedynie aktualizacje bezpieczeństwa. Jeśli zależy ci na aktualizacjach funkcji pakietu Office, wybierz jeden z planów Microsoft 365, np. Microsoft 365 Personal lub Microsoft 365 Business Standard.
  9. Jaka jest różnica między Office 2021 BOX a ESD?

    BOX i ESD to rodzaje licencji. Produkt Office 2021 BOX jest dostarczany w pudełku za pośrednictwem kuriera. Produkt Office 2021 w licencji ESD jest dostarczany elektronicznie na podany przy zamówieniu adres e-mail.
  10. Jak aktywować klucz licencyjny Office 2021?

    Aby aktywować klucz licencyjny, przejdź na stronę www.office.com/setup i zaloguj się przy użyciu istniejącego konta Microsoft lub utwórz nowe, jeśli takiego nie posiadasz. Następnie wprowadź klucz produktu. Po jego pozytywnej weryfikacji przejdziesz do instalacji pakietu na swoim komputerze.
  11. Czy w przypadku zmiany komputera mogę zainstalować pakiet Office 2021 na innym?

    Tak, licencję Office 2021 możesz przenieść na inny komputer raz na 90 dni. Wystarczy, że odinstalujesz ją z dotychczasowego komputera, a następnie zainstalujesz na innym.
  12. Czy i w jaki sposób mogę sprawdzić na komputerze klucz zainstalowanego Office 2021?

    Możesz sprawdzić tylko ostatnie 5 znaków klucza zainstalowanego na komputerze. Aby to zrobić, musisz uruchomić program CMD z uprawnieniami administratora.


    W konsolę CMD należy wpisać:

    cd C:\Program Files (x86) [enter] [między literami i nawiasem jest spacja]


    Uwaga! W zależności od wersji programu (64 lub 32 bitów) czasem system pokazuje brak danego folderu.


    W takim przypadku trzeba wpisać:

    cd C:\Program Files [enter]

    cd Microsoft Office [enter]

    cd Office16 [enter]

    Kolejno: cscript.exe ospp.vbs /dstatus [enter] [UWAGA! PO .VBS jest spacja]


    Na końcu pokaże się 5 ostatnich znaków klucza produktu.

  13. Czym różnią się Office 2021 dla Windows i Office 2021 dla MacOS?

    W pakiecie Office 2021 dla komputerów Mac nie są dostępne aplikacje Access oraz Publisher.
  14. Czy w pakiecie Office 2021 otrzymam aplikacje Publisher i Access?

    Aplikacje Publisher i Access są dostępne w pakiecie Office 2021 Professional
  15. Czy muszę zachować mój klucz produktu do pakietu?

    Klucz produktu jest potrzebny wyłącznie raz do aktywacji produktu na koncie Microsoft. Po przypisaniu licencji staje się on bezużyteczny.
  16. Czy można przenieść Office 2021 BOX / ESD wieczysty na inne stanowisko?

    Tak, licencję Office 2021 możesz przenieść na inne stanowisko raz na 90 dni.
  17. Czy mogę zamówić licencje BOX lub ESD / CSP na jednej fakturze?

    Nie. Są to różne modele licencyjne, dlatego muszą być rozliczane na osobnych fakturach.
  18. Czy można zrobić downgrade każdej licencji wieczystej Office?

    Takie działanie jest możliwe tylko w licencjonowaniu grupowym CSP Perpetual i w programie Open Value (OV).

Licencje Open Value

  1. Jak zarejestrować się w witrynie VLSC?

    Zarządzanie licencjami zbiorczymi w witrynie VLSC jest możliwe tylko dla zarejestrowanych użytkowników tej witryny. Aby zarejestrować się, należy podać prawidłowy służbowy adres e-mail. Ten adres e-mail jest uwzględniony w umowie licencji zbiorczej lub zamówieniu licencji typu Open.


    Aby zarejestrować się jako użytkownik witryny VLSC po raz pierwszy:

    a) Przejdź do strony https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.

    b) Zaloguj się przy użyciu konta służbowego. Jeżeli spróbujesz zalogować się przy użyciu konta Microsoft, witryna VLSC będzie wyświetlać monit o wprowadzeniu konta służbowego.

    c) Wprowadź adres e-mail i hasło dla swojego konta służbowego. Jeżeli Twoje konto służbowe nie zostało jeszcze zarejestrowane w firmie Microsoft, możesz je zarejestrować w następnym kroku. (Jeżeli masz problem z utworzeniem konta służbowego, możesz kontynuować logowanie się przy użyciu konta Microsoft).

    d) W polach Służbowy adres e-mail i Potwierdź służbowy adres e-mail wprowadź firmowy (służbowy) adres e-mail skojarzony z umowami. Na ten adres e-mail firma Microsoft wysłała do Ciebie zaproszenie do witryny VLSC. Ten adres e-mail musi być zgodny z adresem e-mail uwzględnionym w umowie licencjonowania zbiorowego lub zamówieniu licencji typu Open.

    e) Kliknij przycisk Prześlij, aby ukończyć rejestrację w celu skorzystania z witryny VLSC. Firma Microsoft wyśle wiadomość e-mail z powiadomieniem i prośbą o weryfikację na podane konto służbowe (firmowy adres e-mail). Upewnij się, że filtry wiadomości-śmieci nie blokują wiadomości e-mail wysłanych z adresu vlsc@microsoft.com.

    f) Postępuj zgodnie z instrukcjami w weryfikacyjnej wiadomości e-mail otrzymanej od firmy Microsoft. Zaloguj się do witryny VLSC przy użyciu zarejestrowanego konta służbowego.


    Odebranie tej weryfikacyjnej wiadomości e-mail i uzyskanie dostępu do umów w witrynie VLSC może potrwać do 48 godzin. Jeżeli w witrynie VLSC widzisz komunikat informujący, że żadne uprawnienia nie są skojarzone z Twoim kontem, odczekaj 48 godzin przed podjęciem kolejnej próby rejestracji. Następnie możesz ponowić próbę zarejestrowania się.

  2. Jak pobrać licencje z witryny VLSC?

    Kliknij opcję "Materiały do pobrania i klucze" znajdującą się na górnym pasku nawigacyjnym w celu wyświetlenia listy produktów dostępnych na podstawie uprawnień licencyjnych, wyszukaj zakupiony produkt. Aby pobrać produkt, kliknij link "Pobierz" powiązany z wybranym produktem. Aby odnaleźć klucze produktu powiązane z wybranym produktem, kliknij link "Klucze".

  3. Jak zmienić służbowy adres email?

    Służbowy adres email można zmienisz dzwoniąc do VLSC (Volume Licensing Service Center) pod nr 22 594 19 99 (nr wew. 1-2-4-1). Przed rozmową przygotuj numer licencji, numer autoryzacji i szczegóły danych klienta.

  4. Do ilu wersji wstecz mogę pobrać licencje?

    Licencje można pobrać do trzech wersji wstecz. Robi się to poprzez wybieranie odpowiedniego klucza aktywacyjnego. Przy zakupie wersji OEM istnieje opcja cofnięcia wersji do dwóch wstecz.

  5. Jaki jest czas trwania usługi Software Assurance (SA)?

    Czas trwania pakietu Software Assurance (SA) to 3 lata od momentu jego zakupu. Przed wygaśnięciem można, ale nie trzeba, go przedłużyć.

  6. Czy można upgrade’ować licencje Open Value?

    Upgrade jest możliwy tylko wtedy, gdy klient na początku zakupił pakiet licencja + Software Assurance. Jeśli w trakcie trwania usługi pojawi się najnowsza wersja oprogramowania, można za darmo zrobić aktualizację zakupionej licencji. Pod koniec trwania SA (3 lata) istnieje opcja przedłużenia o kolejne 3 lata, zakupując już sam pakiet Software Assurance.

  7. Co to jest Software Assurance?

    Software Assurance to rozbudowany program licencjonowania zbiorowego. Obejmuje unikatowy zestaw technologii, usług oraz praw ułatwiających wdrażanie i bardziej wydajne korzystanie z produktów firmy Microsoft i zarządzanie nimi.


    Główna zaleta Software Assurance to możliwość upgrade`u licencji do wyższej wersji w trakcie korzystania z produktu.

  8. Czy istnieje możliwość zwrotu licencji Office w licencjonowaniu OV?

    W kwestii ewentualnego zwrotu należy kontaktować się z opiekunem handlowym.

  9. Po otrzymaniu danych OV i zarejestrowaniu się na VLSC nie widzę licencji. Co jest nie tak?

    Microsoft zastrzega sobie czas do 48h od przesłania danych dostępowych do przetworzenia się licencji na koncie. Jeśli usługa nadal nie będzie dostępna po takim okresie, skontaktuj się z obsługą VLSC.

  10. Czym różnią się licencje z oznaczeniami: LicSAPk, NL, SA?

    SA - Software Assurance, oznacza produkt charakteryzujący się wyłącznie trzyletnią subskrypcją zawierającą pakiet gwarancji, które zapewnia Software Assurance. Może zostać zakupiony wyłącznie jako kontynuacja zakupionej wcześniej licencji: LicSAPk.

    LicSAPk - oznacza produkt zawierający podstawową licencję oraz trzyletnią subskrypcję Software Assurance.

    NL (No Level) - oznacza zakup licencji w podstawowym poziomie cenowym.

  11. Jaki jest czas oczekiwania na dane dostępowe do licencji OV?

    Czas oczekiwania wynosi od 2 do 5  dni roboczych.

  12. Czy podczas zamawiania OV jest wymóg wybrania min. 5 sztuk licencji, nawet jeśli potrzebuję tylko jednej?

    Tak. Trzeba zakupić min 5 licencji.  Aby zamówić licencję OV, skontaktuj się z naszym opiekunem. 

  13. Czy licencje RDS zadziałają z Windows Server Essentials? Czy przy Windows Essentials można dokupić licencje CAL?

    Windows Serwer Essentials zawiera wbudowane licencje CAL dla 25 użytkowników i 50 urządzeń. Niestety, nie ma opcji dokupienia większej ilości. Żeby móc to zrobić, należy wybrać wersję Windows Server Standard.

  14. Chcę zakupić licencję Windows Server Core. Czy muszę objąć licencjonowaniem również fizyczne rdzenie serwerów, nawet jeśli nie będą one wykorzystywane?

    Kupując licencję Windows Server Core, należy objąć licencjonowaniem wszystkie fizyczne rdzenie serwera nawet te, które nie będą wykorzystywane.

  15. Czego potrzebuję do wyliczenia ilości paczek przy zakupie Microsoft SQL Core i Windows Server Core?

    Do wyceny liczby paczek na zakup Microsoft SQL Core i Windows Server musisz wiedzieć, jaka jest liczba procesorów i rdzeni fizycznych urządzenia.

  16. Czy na Windows Svr Essentials będą działały RDS-y?

    Nie, licencja Windows Server Essentials nie posiada opcji aktywacji zdalnego pulpitu.

  17. Czy można przetestować lub zwrócić licencję OV?

    Nie istnieje wersja próbna licencji OV. Decydując się na zakup, należy mieć na uwadze ewentualny brak możliwości zwrotu. W celu uzyskania dokładnej informacji należy kontaktować się z opiekunem handlowym.

System operacyjny Windows

  1. Jakie są zalety systemu Windows 11 w stosunku do systemu Windows 10?

    Windows 11 oferuje nowe funkcje zwiększające produktywność oraz zupełnie inną funkcjonalność zaprojektowaną, aby sprostać wyzwaniom świata hybrydowego. Ma całkowicie odświeżony wygląd i interfejs. Nowości dosięgły też aplikacje i funkcje systemu.

  2. Czy mogę uaktualnić system za darmo?

    Darmowa aktualizacja do Windows 11 jest dostępna dla użytkowników Windows 10. Ze względu na rozmiar pobieranych danych mogą obowiązywać opłaty dostawcy usług internetowych za pobieranie danych. Aby dokonać uaktualnienia do systemu Windows 11, urządzenia muszą spełniać minimalne wymagania systemowe Windows 11.

  3. Kiedy Windows 11 będzie dostępny dla mojego komputera z Windows 10?

    Po przetestowaniu i zatwierdzeniu systemu Windows 11 dla określonego komputera PC usługa Windows Update wskaże, że aktualizacja jest gotowa do instalacji.

  4. Jakie są minimalne wymagania sprzętowe dla systemu Windows 11?

    Aby dokonać uaktualnienia, twoje urządzenie musi być wyposażone w system Windows 10, w wersji 2004 lub nowszej.

    Procesor: 1 GHz lub szybszy, co najmniej z 2 rdzeniami, zgodny procesor 64-bitowy lub rozwiązanie SoC (System on a Chip).

    RAM: 4 GB.

    Miejsce na dysku: 64 GB lub więcej

    Oprogramowanie układowe systemu: UEFI z obsługą bezpiecznego rozruchu.

    TPM: Trusted Platform Module (TPM) w wersji 2.0.

    Karta graficzna: Zgodna z biblioteką DirectX 12 lub nowszą ze sterownikiem WDDM 2.0.

    Wyświetlacz: Wyświetlacz High Definition (720p) o przekątnej większej niż 9 cali, 8 bitów na kanał koloru.

    Połączenie z Internetem i konto Microsoft: Podczas wstępnej konfiguracji urządzenia system Windows 11 Pro do użytku osobistego i Windows 11 Home wymagają połączenia z Internetem i konta Microsoft.

  5. Czy system Windows 11 będzie działał z moimi obecnymi akcesoriami?

    Większość oprogramowania i akcesoriów współpracujących z systemem Windows 10 będzie działać z systemem Windows 11. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat swoich produktów, skontaktuj się z wydawcą oprogramowania lub producentem akcesoriów.

  6. Jak długo trwa aktualizacja do systemu Windows 11?

    Czas będzie się różnić, w szczególności w zależności od szybkości Internetu. Pobieranie i instalowanie systemu Windows 11 najprawdopodobniej potrwa dłużej niż typowa aktualizacja funkcji systemu Windows 10, jednak podczas pobierania możesz korzystać z komputera, a instalację zaplanować na czas, kiedy nie planujesz używać komputera.

  7. Czy mogę wrócić do systemu Windows 10 po uaktualnieniu komputera do systemu Windows 11, jeśli nie podoba mi się nowy system?

    Tak, po uaktualnieniu do systemu Windows 11 masz 10 dni na powrót do systemu Windows 10, zachowując pliki i dane, które zabrałeś ze sobą. Po tym 10-dniowym okresie konieczne będzie wykonanie kopii zapasowej danych i wykonanie „czystej instalacji”, aby wrócić do systemu Windows 10.

  8. Jak mogę przygotować się na Windows 11?

    Po ustaleniu, na którym komputerze będziesz uruchamiać system Windows 11, upewnij się, że jesteś zalogowany przy użyciu konta Microsoft i że kopie zapasowe plików i folderów są tworzone w usłudze OneDrive. Twoje pliki zostaną domyślnie przeniesione na urządzenie z systemem Windows 11.

  9. Czy mogę używać systemów Windows 10 lub Windows 11 w wersji Home w firmie?

    Tak. Używanie systemów Windows 10 Home lub Windows 11 Home w firmie nie jest sprzeczne z warunkami licencji. Pamiętaj jednak, że wersja Home różni się dostępnymi funkcjami systemu od wersji Pro.

  10. Czy system Windows w licencji OEM można przenosić?

    Nie można. System Windows w licencji OEM jest przypisywany do płyty głównej urządzenia, a to uniemożliwia przeniesienie go na inny komputer.

  11. Czy mogę używać systemu Windows 10 w licencji OEM w środowiskach wirtualnych?

    Aby używać systemu Windows 10 w środowiskach wirtualnych, konieczne jest posiadanie VDA - to licencja upoważaniająca do wirtualizacji systemu operacyjnego. Wtedy rodzaj licencji systemu Windows 10 nie ma znaczenia.

Microsoft 365 dla domu

  1. Czy mogę zakupić plan Microsoft 365 do użytku osobistego?

    Tak. Plany, które możesz kupić do użytku domowego to Microsoft 365 Personal oraz Microsoft 365 Family.

  2. Na ilu urządzeniach mogę używać Microsoft 365 Personal?

    Planu Microsoft 365 Personal możesz używać jednocześnie na 5 różnych urządzeniach - PC/Mac, smartfon lub tablet.

  3. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, czy mogę używać w firmie planu Microsoft 365 Personal lub Family?

    Nie. Plany Microsoft 365 Personal i Microsoft 365 Family są sprzedawane na licencji niekomercyjnej i są przeznaczone tylko do użytku domowego. Dla swojej firmy wybierz plan biznesowy Microsoft 365 Business Basic lub Microsoft 365 Business Standard.

  4. Plan Microsoft 365 Family jest dla 6 użytkowników. Jak utworzyć konta pozostałych 5 użytkowników?

    Aby przydzielić członkom rodziny dostęp do usługi, zaloguj się na swoje konto Microsoft, wejdź w zakładkę "Udostępnianie", następnie wybierz przycisk "Rozpocznij udostępnianie". Do wyboru masz dwie opcje - "Zaproś przez e-mail" i "Zaproś przez link". Po wysłaniu zaproszenia, członkowie rodziny będą mogli je zaakceptować i zalogować się na stronie www.office.com w celu pobrania i zainstalowania aplikacji stacjonarnych oraz uzyskania dostępu do dysku OneDrive.

  5. Czy subskrypcja Microsoft 365 Personal zawiera aplikacje online czy tylko aplikacje desktopowe?

    Subskrypcja Microsoft 365 Personal daje dostęp zarówno do wersji online klasycznych aplikacji, takich jak Word, Excel, PowerPoint, Outlook i OneNote, jak i pozwala je zainstalować stacjonarnie na komputerze.

  6. Na ilu urządzeniach mogę korzystać z planu Microsoft 365 Family?

    Usługa Microsoft 365 Family jest przewidziana dla 6 użytkowników i każdy z nich może zainstalować aplikacje stacjonarne na 5 dowolnych urządzeniach.

Inne aplikacje Microsoft 365

  1. Jak licencjonowany jest Power BI Pro i Power BI Premium ?

    Licencja Power BI Pro jest przypisywana indywidualnemu użytkownikowi. Z kolei subskrypcja Power BI Premium jest przypisywana całej organizacji na dedykowaną pojemność. Istnieje również licencja Power Bi Premium Per User, która łączy zalety licencji Power BI Pro z subskrypcją Power BI Premium i jest przypisywana użytkownikowi.