Pytania i odpowiedzi

Nieprzerwanie od 17 lat jesteśmy wydawcą najpopularniejszego w polskim Internecie portalu poświęconego produktom Microsoft – CentrumXP. Od niego wszystko się zaczęło. Na CentrumXP dzielimy się z naszymi czytelnikami najnowszymi informacjami i ciekawostkami ze świata Microsoft.

Microsoft 365

  1. Jak aktywować pakiet na kolejnym komputerze ?

    Aby aktywować pakiet na nowym komputerze wymagane będzie zalogowanie się na stronie portal.coffice.com danymi do konta Microsoft.  

    Następnie wymagane będzie pobranie pliku instalacyjnego, którego pobranie nastąpi po kliknięciu w  Zainstaluj pakiet Office, a następnie wybranie opcji Aplikacje usługi Office 365

    Automatycznie rozpocznie się pobieranie pliku instalacyjnego, a wraz z nim pojawi się okno z instrukcją.  
    Po zakończeniu pobierania wymagane będzie uruchomienie pobranego pliku i przejście procesu instalacji.  

    Po zakończeniu instalacji, wymagana będzie konfiguracja usługi Office 365 na komputerze poprzez uruchomienie aplikacji Office i zalogowanie się swoim kontem. 

  2. Czy potrzebny jest dostęp do Internetu, aby móc korzystać z pakietu Microsoft 365?

    Nie, ciągły dostęp do internetu nie jest wymagany, jednakże raz na trzydzieści dni należy zalogować się do pakietu Office, aby ten mógł się zaktualizować. Warto również korzystać z aplikacji online dostępnych w ramach zakupionej licencji.  

  3. Co się stanie jak nie przedłużę pakietu Office 365?

    Jeśli subskrypcja nie zostanie przedłużona natychmiast po upłynięciu terminu ważności, do 30 dni otrzymuje status wygasłej, po 30 dniach status zmienia się na wyłączony, wówczas użytkownicy nie mogą się zalogować ani uzyskiwać dostępu do usług, takich jak poczta e-mail lub SharePoint Online. Aplikacje biurowe ostatecznie przechodzą w tryb tylko do odczytu, o ograniczonej funkcjonalności i wyświetlają powiadomienia o produktach nielicencjonowanych, aż do 90 dni, po tym czasie z konta zostają usunięte wszystkie dane. 

  4. W jakiej wersji dostanę produkt Office 365?

    Microsoft 365 występuje w dwóch modelach licencjonowania: 


    CSP (cloud solution provider)  licencja w tym modelu uaktywniana jest bezpośrednio na koncie klienta przez firmę, w której zakupiona została licencja. 
      

          ESD(Electronic Software Distribution) licencja w tym modelu dostarczana jest drogą  mailową  w formie klucza licencyjnego, który klient aktywuje na swoim koncie w witrynie Microsoft 

  5. Czy mogę zakupić aplikację skype for business.

    Obecnie aplikacja Skype for business została zastąpiona aplikacją Teams, w związku z tym zakup licencji skype for business nie jest możliwy. Dla klientów, którzy obecnie korzystają z aplikacji Skype usługa będzie dostępna do 31.07.2021, po tym czasie usługa nie będzie już dostępna. 

  6. Jakie są wymagania sprzętowe/oprogramowanie laptopa aby skorzystać z Office 365?

    Komputer i procesor:  

    Windows OS: 1,6 GHz lub szybszy, 2-rdzeniowy 

    macOS: Procesor firmy Intel 

    Pamięć 

    Windows: 4 GB pamięci RAM; 2 GB pamięci RAM (wersja 32-bitowa) 

    macOS: 4 GB pamięci RAM 

    Dysk twardy 

    Windows: 4 GB dostępnego miejsca na dysku 

    macOS: 10 GB dostępnego miejsca na dysku w formacie HFS+ (nazywanym też formatem Mac OS Extended) lub APFS Aktualizacje mogą z czasem wymagać dodatkowego miejsca na dysku. 

    Wyświetlacz 

    Windows: Ekran o rozdzielczości 1280 x 768 pikseli (obsługa rozdzielczości 4K i wyższej w systemach 32-bitowych wymaga przyspieszania sprzętowego) 

    macOS: Ekran o rozdzielczości 1280 x 800 pikseli 

    Grafika 

    Windows: Sprzętowe przyspieszanie grafiki wymaga programu DirectX 9 lub nowszego ze sterownikiem WDDM 2.0 lub nowszym dla systemu Windows 10 (lub ze sterownikiem WDDM 1.3 lub nowszym dla systemu Windows 10 Fall Creators Update). 

    macOS: Brak wymagań dotyczących grafiki. 

    System operacyjny 

    Windows OS: Windows 10, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016 

    macOS: Jedna z trzech najnowszych wersji systemu macOS. Kiedy jest wydawana nowa wersja główna systemu macOS, to ten system macOS i jego dwie poprzednie wersje. 

    Przeglądarka 

    Aktualna wersja przeglądarki Microsoft Edge, Internet Explorer, Safari, Chrome lub Firefox. 

  7. Gdzie mogę sprawdzić kiedy wygasa mój pakiet Office?

    Datę wygaśnięcia pakietu firmowego Microsoft 365 można sprawdzić na koncie użytkownika w  sklepie Onex Store.  


    Datę wygaśnięcia pakietu przeznaczonego do użytku domowego można sprawdzić po zalogowaniu się danymi do konta, które posiada aktywną subskrypcję na stronie Microsoft.  

  8. Co to znaczy licencja na 1 użytkownika i jednocześnie Maksymalna liczba użytkowników 300?

    Microsoft 365 licencjonowany jest na użytkownika-pracownika i maksymalna liczba użytkowników w planie Business oraz Apps for Business jaką możemy podpiąć do konta Microsoft to 300.  W przypadku konieczności posiadania większej liczby licencji wymagany będzie zakup planów Enterprise np. Office 365 E3. 

  9. Jak wygląda odnowienie licencji?

    30 dni przed wygaśnięciem licencji zakupionej w firmie Onex Store, drogą mailową wysyłane jest powiadomienie o zbliżającym się terminie wygaśnięcia licencji wraz z fakturą proforma. 
    Po opłaceniu faktury zamieszczonej w załączniku, licencja zostanie automatycznie odnowiona na kolejny rok. 

  10. Czy mogę odnowić w waszym sklepie licencje jeśli obecną posiadam u innego dostawcy?

    Tak, istnieje możliwość zmiany dostawcy po zakończeniu aktywnej subskrypcji.  

  11. Czy mogę korzystać i mieć dostęp do mojego pakietu wraz z pocztą poza UE (np.. W podróży służbowej do Chin) ?

    Co do korzystania z usług w Chinach zakup powinien być dokonany przez Chińskiego partnera lub bezpośrednio w Ms i dostarczyć fv do firmy VIANET 21 à https://docs.microsoft.com/pl-pl/office365/admin/services-in-china/buy-or-try-subscriptions?view=o365-21vianet 
    Można ewentualnie pakiet zakupić u nas w Polsce tylko do korzystania w Chinach będzie potrzebny VPN i wszystko będzie działać. 

  12. Czy moje dokumenty przechowywane w usłudze OneDrive są również dostępne w trybie offline?

    W takim trybie nie uzyskamy pełnych możliwości OneDrive. Zapisane pliki będą widoczne, ale nie będzie możliwa edycja ich. Niektóre z nich też będziemy mogli otworzyć (w zależności od zapisu). Dla poprawnego działania OneDrive zalecane jest stałe podpięcie do sieci. 

  13. Czy moje pliki na Onedrive są bezpieczne?

    Pliki zawarte w usłudze OneDrive są zabezpieczone pod warunkiem zastosowania się do poniższych zaleceń Microsoft: 

    ·                 Utworzenie silnego hasła 

    ·                 Dodanie informacji zabezpieczającej do konta, takiej jak własny numer telefonu, pytanie zabezpieczające 

    ·                 Korzystanie z weryfikacji dwuskładnikowej 

    ·                 Uruchomienie szyfrowania w witrynie OneDrive na urządzeniach przenośnych  

  14. Czy mogę zamienić moją licencję na wyższą?

    Zazwyczaj zmiana licencji na wyższą jest możliwa wyłącznie, kiedy uruchomiona jest płatność miesięczna, warto jednak zapytać opiekuna handlowego o taką możliwość w innych przypadkach.  

  15. Czy mój login do konta Office mogę zmienić, by pozbyć się “onmicrosfot.com” ?

    Tak, podstawową domenę zawierającą końcówkę onmicrosfot.com można zmienić po dodaniu własnej domeny do konta. 

  16. Czy oprogramowanie Microsoft jest zgodne z RODO?

    Oprogramowanie Microsoft, jest zgodne z Rodo.  Microsoft przestrzega wymagań które z niego wynikają oraz oferuje szeroką gamę produktów, funkcji, dokumentów i innych materiałów, aby pomóc swoim klientom w realizacji zobowiązań pod tym kątem.  

      

  17. Co potrzebuje by móc dzwonić z Teamsa na telefony komórkowe ?

    Aby wykonywać połączenia poprzez Teams należy posiadać plan Office 365 E5 lub E3 + Phone system. Należy go skonfigurować z własną centralą PSTN lub zewnętrznym operatorem. 

  18. Dlaczego mając wykupioną licencję na MS Teams nie mogę wysyłać zaproszeń do spotkań?

    Aby móc wysyłać zaproszenia do spotkań wymagane jest posiadanie aktywnej usługi poczty exchange. 
      

  19. Czy istnieje możliwość migrowania kalendarzy do kont Microsoft365?

    W większości przypadków możliwa jest migracja kalendarzy do Microsoft365. 

  20. Ile domen mogę podpiąć do konta Microsoft365?

    Do konta Microsoft 365 można dodać maksymalnie 900 domen. 

  21. Czy można po zakończeniu wersji próbnej zakupić płatną subskrypcję i zachować wszystkie ustawienia i pliki?

    Tak, po przedłużeniu wersji próbnej wszystkie ustawienia i pliki zostaną zachowane. 

  22. Czy można mieszać i dopasowywać różne plany usługi Microsoft365?

    Tak, można na tym samym koncie Microsoft aktywować różne plany firmowe np. Microsoft 365 Apps for business oraz Exchange online. 

  23. Jak dodać nowego użytkownika w usłudze Microsoft365?

    Aby dodać użytkownika, po zalogowaniu wymagane będzie przejście do panelu Administratora, a następnie w menu po lewej stronie ekranu kliknięcie w zakładkę Użytkownicy i u góry ekranu  kliknięcie Dodaj użytkownika

  24. Czy licencja Exchange Online plan 1 pozwala na założenie kilku skrzynek pocztowych?

    Licencja Exchange Online Plan 1 pozwala na założenie tylko jednej skrzynki pocztowej. 

  25. Co stanie się z dokumentami zapisanymi w usłudze OneDrive, gdy moja subskrypcja wygaśnie?

    Po Wygaśnięciu licencji mamy 30 dni, aby skopiować pliki w bezpieczne miejsce. 

  26. 27. Czy można zainstalować pakiet Office Offline?

    Nie, pakiet Office Online dostępny jest jedynie poprzez przeglądarkę.  

  27. 28. Czy zakupując licencję CSP, dostanę jakiś klucz?

    Model licenowania CSP, czyli Cloud Solution Provider), polega na podpięciu licencji bezpośrednio przez dostawcę usług chmurowych, pod konto służbowe w witrynie Microsoft, bez użycia klucza produktu. 

  28. 29. Czy licencja Office 365 roczna/miesięczna jest na czas określony z góry czy możemy z niej zrezygnować w każdej chwili?

    Wybierając licencje Office 365 w rozliczeniu miesięcznym można z niej zrezygnować w dowolnym momencie, w przypadku opcji rocznej należy skontaktować się z opiekunem handlowym i ustalić, czy istnieje taka możliwość.  

Office 2019 licencja wieczysta

  1. Jakie są różnice między funkcjami pakietu Office 2019 i pakietu Microsoft 365?

    Główną różnicą jest to, że pakiet Office 2019 jest wersją wieczystą i nie zawiera aplikacji online, tak jak jest to w planach Microsoft 365. Dodatkowo opcję wieczystą można zainstalować jedynie na jednym komputerze PC lub MAC, a plan Microsoft 365 na pięciu komputerach, telefonach i tabletach - zawiera on też znacznie więcej aplikacji. 

  2. Czy mogę zmienić konto, do którego przypisany pakiet Office?

    W przypadku licencji wieczystej Office 2016/2019 Home & Business/ Home nie ma możliwości zmiany konta, na którym aktywowany został klucz produktu.

            W przypadku licencji firmowej Microsoft Business Basic, Standard, Apps for business     podpinanej bezpośrednio do konta służbowego istnieje możliwość przepisania licencji na inne konto.

            W przypadku licencji Microsoft 365 Family, Personal, Business Standard w formie klucza licencyjnego, aktywowanego na koncie do momentu zakończenia usługi nie można jej przepisać na inne konto.  

  3. Jak utworzyć konto Microsoft?

    Konto prywatne tworzymy na stronie office.com Konto firmowe tworzymy na stronie office.com/setup365. Należy pamiętać o dokładnym wypełnieniu wszystkich wymaganych informacji.  

  4. Co to znaczy wersja produktu ESD?

    ESD (Electronic Software Distribution) licencja w tym modelu dostarczana jest drogą elektroniczną w formie klucza licencyjnego, na podany przy zamówieniu adres mailowy klienta.

  5. Czy otrzymam po zakupie certyfikat legalności produktu?

    Nie, potwierdzeniem legalności produktu jest faktura VAT wystawiona po zakupie. 

  6. Co jeśli mam już zainstalowaną inną wersję pakietu Office?

    W przypadku zakupu nowszej wersji konieczne będzie usunięcie poprzedniej wersji pakietu Office. 

  7. Czy instalując wersję wieczystą Office 2019 będzie można wybrać wersję językową?

    Podczas instalacji licencji Office 2019 możliwy jest wybór wersji językowej. Można go też zmienić w trakcie korzystania z licencji.  

  8. Czy licencja wieczysta obejmuje wszelkie kolejne aktualizacje?

    Nie, licencja wieczysta nie posiada aktualizacji funkcyjnych, jedynie aktualizacje związane z bezpieczeństwem. 

  9. Jaka jest różnica pomiędzy wersją Office 2019 Box a ESD?

         Klucz licencyjny Office 2019 Box dostarczany jest za pośrednictwem kuriera.  

         Klucz licencyjny Office 2019 ESD dostarczany jest drogą elektroniczną na podany przy zamówieniu adres mailowy. 

  10. Jak aktywować klucz licencyjny Office 2019?

    Aby aktywować klucz licencyjny wymagane jest przejście na stronę www.office.com/setup
    Następnie zalogowanie się przy wykorzystaniu konta Microsoft lub utworzenie go. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie klucza produktu, po jego pozytywnej weryfikacji można przejść do instalacji pakietu na swoim komputerze. 

  11. Czy w przypadku zmiany komputera mogę zainstalować program Office 2019 na innym?

    Tak, licencję Office 2019 można przenosić. Wystarczy ją odinstalować z dotychczasowego   stanowiska, a następnie zainstalować na nowym. 

  12. W jaki sposób sprawdzić na komputerze klucz zainstalowanego Office2019 ?

    Można sprawdzić tylko ostatnie 5 znaków klucza zainstalowanego na komputerze. Aby to zrobić, konieczne będzie uruchomienie programu CMD z uprawnieniami administratora. 
    Następnie w konsolę należy wpisać: 
    cd C:\Program Files (x86)  [enter] [między literami i nawiasem jest spacja]  
    Uwaga! W zależności od wersji programu 64 lub 32 bitowej, czasem dalej pokazuje brak danego folderu. Wtedy trzeba wpisać cd C:\Program Files [enter] 

    cd Microsoft Office [enter] 

    cd Office16 [enter] 

    Kolejno: cscript.exe ospp.vbs /dstatus [enter] [UWAGA! PO .VBS jest spacja!] 

    Na końcu pokażą się 5 ostatnich znaków klucza produktu. 
      

  13. Czym różni się Office 2019 Win a Office Mac?

    W pakiecie Office 2019 dla komputerów Mac nie jest dostępna aplikacja Access oraz Publisher. 

  14. Czy w pakiecie Office 2019 otrzymam aplikację Publisher oraz Access?

     
    Aplikacje Publisher i Access są dostępne w pakiecie Office 2019 Professional. 

  15. Czy muszę zachować mój klucz produktu do pakietu?

    Klucz wymagany jest wyłącznie do aktywacji produktu na koncie Office, po wykorzystaniu staje się bezużyteczny.  

  16. Czy można przenieść Office BOX/ESD 2019 wieczysty na inne stanowisko?

    4.    Tak. W przypadku Office 2019 Home and Business i innych, możemy wykonać taką operację raz na 90 dni. 

  17. Czy mogę zamówić licencje BOX, ESD/CSP na jednej fakturze?

    Nie. Są to różne modele licencyjne, dlatego muszą być rozliczane na osobnych fakturach. 

  18. Czy można zrobić downgrade każdej licencji wieczystej Office?

    Niestety tego typu działanie jest możliwe tylko w licencjonowaniu grupowym MOLP/OPEN. Wersje wieczyste, jak Office 2019 Home and Business, zakupione w pudełku lub kluczu nie mogą skorzystać z tego rozwiązania.  

Licencje OPEN

  1. Jak zarejestrować się w witrynie VLSC?

    Zarządzanie licencjami zbiorczymi w witrynie VLSC jest możliwe tylko dla zarejestrowanych użytkowników tej witryny. Aby zarejestrować się, należy podać prawidłowy firmowy (służbowy) adres e-mail. Ten adres e-mail jest uwzględniony w umowie licencji zbiorczej lub zamówieniu licencji typu Open.                                  
                    Aby zarejestrować się jako użytkownik witryny VLSC po raz pierwszy: 

    a)       Przejdź do strony https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter

    b)      Zaloguj się przy użyciu konta służbowego. Jeżeli spróbujesz zalogować się przy użyciu konta Microsoft, witryna VLSC będzie monitować o wprowadzenie konta służbowego. 

    c)       Wprowadź adres e-mail i hasło dla swojego konta służbowego. Jeżeli Twoje konto służbowe nie zostało jeszcze zarejestrowane w firmie Microsoft, możesz je zarejestrować w następnym kroku. 
    (Jeżeli masz problem z utworzeniem konta służbowego, możesz kontynuować logowanie się przy użyciu konta Microsoft). 

    d)      W polach Służbowy adres e-mail i Potwierdź służbowy adres e-mail wprowadź firmowy (służbowy) adres e-mail skojarzony z umowami. Na ten adres e-mail firma Microsoft wysłała do Ciebie zaproszenie do witryny VLSC. Ten adres e-mail musi być zgodny z adresem e-mail uwzględnionym w umowie licencjonowania zbiorowego lub zamówieniu licencji typu Open. 

    e)      Kliknij przycisk Prześlij, aby ukończyć rejestrację w celu skorzystania z witryny VLSC. Firma Microsoft wyśle wiadomość e-mail z powiadomieniem i prośbą o weryfikację na podane konto służbowe (firmowy adres e-mail). Upewnij się, że filtry wiadomości-śmieci nie blokują wiadomości e-mail wysłanych z adresu [email protected]

    f)        Postępuj zgodnie z instrukcjami w weryfikacyjnej wiadomości e-mail otrzymanej od firmy Microsoft. Zaloguj się do witryny VLSC przy użyciu zarejestrowanego konta służbowego. 

    Odebranie tej weryfikacyjnej wiadomości e-mail i uzyskanie dostępu do umów w witrynie VLSC może potrwać do 48 godzin. Jeżeli w witrynie VLSC widzisz komunikat informujący, że żadne uprawnienia nie są skojarzone z Twoim kontem, odczekaj 48 godzin przed podjęciem kolejnej próby rejestracji. Następnie możesz ponowić próbę zarejestrowania się. 

  2. Jak Pobrać licencje z witryny VLSC?

    Kliknij opcję Materiały do pobrania i klucze znajdującą się na górnym pasku nawigacyjnym w celu wyświetlenia listy produktów dostępnych na podstawie uprawnień licencyjnych, wyszukaj zakupiony produkt. 
    Aby pobrać produkt, kliknij link Pobierz powiązany z wybranym produktem. 

    Aby odnaleźć klucze produktu powiązane z wybranym produktem, kliknij link Klucze

  3. Jak zmienić służbowy adres email?

    Służbowy adres email można zmienić dzwoniąc do witryny VLSC pod nr 22 594 19 99 (nr wew. 1-2-4-1). Należy mieć przygotowany numer licencji, numer autoryzacji oraz znać szczegóły danych klienta. 

  4. Do ilu wersji wstecz mogę pobrać licencje?

    Licencje można pobrać do trzech wersji wstecz, wybierając odpowiedni klucz aktywacyjny. Przy zakupie wersji OEM istnieje możliwość cofnięcia wersji do dwóch wstecz. 

  5. Ile trwa termin ważności Software Assurance (SA)?

    Termin ważności Software Assurance (SA) to 2 lata od jego zakupu. Pod koniec jego ważności można (ale nie trzeba) je przedłużyć.  

  6. Czy można upgrade’ować licencje Open?

    Upgrade jest możliwy tylko wtedy, gdy klient na początku zakupił pakiet: Licencja + SA. Jeśli w trakcie jego trwania, pojawi się najnowsza wersja oprogramowania, może za darmo zrobić upgrade zakupionej licencji. Pod koniec trwania SA (2 lata) może go przedłużyć o kolejne 2 lata zakupując już sam pakiet Software Assurance. 

  7. Co zrobić po otrzymaniu nr autoryzacji / licencji?

    Po otrzymaniu wiadomości z danymi dostępowymi, należy kliknąć na wskazany w niej pod tabelką link do rejestracji w witrynie VLSC, zarejestrować/zalogować się i pobrać zakupione oprogramowanie. 

  8. Co to jest Software Assurence?

    Software Assurance to rozbudowany program licencjonowania zbiorowego, który obejmuje unikatowy zestaw technologii, usług i praw ułatwiających wdrażanie i wydajniejsze korzystanie z produktów firmy Microsoft oraz zarządzanie nimi. Główną zaletą Software Assurece jest możliwość upgrade`u licencji do wyższej wersji, w trakcie korzystania z produktu. 

  9. Jakie aplikacje wchodzą w skład Office 2019 Standard i Professional Plus?

    W skład licencji Office 2019 Standard wchodzą następujące aplikacje: Word, Excel, PowerPoint, Publisher ( tylko komputer PC), Outlook. 

    Office 2019 Professional Plus zawiera: Word, Excel, PowerPoint, Publisher, Access. 

  10. Czy istnieje możliwość zwrotu licencji Office w licencjonowaniu OPEN?

    W kwestii ewentualnego zwrotu należy kontaktować się z opiekunem handlowym.  

  11. Czy mając wcześniejszą wersję Office mogę otwierać dokumenty, które tworzę za pomocą pakietu Office 2019

    Jeśli chcemy otworzyć plik w starszej wersji pakietu, należy wcześniej zapisać go w opcji: Zapisywanie jako w obszarze Zapisz jako typ wybrać: dokument programu word 97-2003 (doc), a następnie zapisać. 

  12. Dlaczego licencja z poziomu cenowego B jest tańsza od licencji no level i czym się te licencje różnią?

    Poziom cenowy B występuje wyłącznie w edukacji, w momencie zakupienia określonej, minimalnej ilości licencji danego produktu. Sama zawartość licencji nie różni się niczym.  

  13. Otrzymałem dane MOLP, zarejestrowałem się na VLSC i nie widzę licencji- co jest nie tak?

    Microsoft zastrzega sobie czas do 48h od przesłania danych dostępowych, na przeprocesowanie się licencji na koncie. Jeśli licencje się nie będą dostępne po takim okresie, należy skontaktować się z witryną VLSC. 

  14. Czy w przypadku licencji edukacyjnych open, które gmina zakupuje dla kilku szkół, mogę zrobić zamówienie na 1 fakturze i wpisać dane gminy jako dane molp?

    Przy zamawianiu licencji OPEN, w punkcie dane MOLP należy wpisać dane klienta, który będzie korzystać z licencji, a więc szkoły. W takim przypadku należy złożyć taką ilość zamówień, ilu jest użytkowników końcowych licencji. 

  15. Czym różnią się licencje z oznaczeniami: LicSAPk, B, NL, SA – Software Assurance?

    • SA- Software Assurence, oznaczenie takiego produktu charakteryzuje wyłącznie dwuletnią subskrypcje zawierającą pakiet gwarancji, które zapewnia Software Assurence.  Może zostać zakupiona wyłącznie jako kontynuacja zakupionej wcześniej licencji: LicSAPK. 
    • LicSAPK- oznacza produkt, zawierający podstawową licencję oraz dwuletnią subskrypcję Software Assurence 
    • B-poziom cenowy uprawniający do zakupu licencji w niższej cenie, osiągany w momencie zakupu wymaganej minimalnej ilości licencji edukacyjnych 
    NL- inaczej No Level- oznacza zakup licencji w podstawowym poziomie cenowym 
  16. Jaki jest czas oczekiwania na dane dostępowe do licencji MOLP.

    Czas oczekiwania wynosi dwóch do pięciu dni roboczych. 

  17. Czy przy zamówieniu MOLP jest wymóg zamówienia min. 5 licencji sztuk, skoro potrzebuję tylko 1?

    Nie, w sklepie Onex Store można zakupić licencje MOLP już od 1 sztuki. 

  18. Czy licencje RDS zadziałają z WIndows Server Essentials i czy przy Windows Essentials można dokupić licencje CAL.

    Windows Serwer Essentials zawiera wbudowane CALe dla 25 użytkowników i 50 urządzeń, niestety nie można dokupić większej ilości, w tym celu należy wybrać wersję Windows Server Standard

  19. jeśli szkoła posiada licencję Office 2019 STd Edu i dozwolone jest zrobienie kopii na 2 laptopie, to czy z 1 licencji mogą korzystać 2 osoby w sekretariacie?

    W takiej sytuacji dozwolone jest wykorzystywanie pakietu przez dwie osoby. 

  20. Chcę zakupić licencję Windows Server Core, czy muszę objąć licencjonowaniem również fizyczne rdzenie serwera, nawet jeśli nie będą one wykorzystywane?

     

    Kupując licencję Windows Server Core, należy objąć licencjonowaniem wszystkie fizyczne rdzenie serwera, nawet te które nie będą wykorzystywane. 

  21. Co jest potrzebne do wyliczenia ilości paczek przy zakupie MS SQl Core i Windows Server Core

    Do wyceny ilości paczek na zakup Ms SQL Core i Windows Server potrzebna jest ilość procesorów i rdzeni fizycznych urządzenia. 

  22. Co to jest wersja ROK Windows Server

    ROK Windows Server istnieje w licencjonowaniu reseller option kit i jest dostarczana na nośniku, nie ma też możliwości jej przenoszenia, podobnie jak w wersji OEM. 

  23. Czy na Windows Svr Essentials będą działały RDS-y

    Nie, licencja Windows Server Essentials nie posiada możliwości aktywacji zdalnego pulpitu 

  24. Czy można przetestować/zwrócić licencję MOLP?

    Nie istnieje wersja próbna licencji MOLP, decydując się na zakup należy mieć również na uwadze ewentualny brak możliwości zwrotu, w celu uzyskania dokładnej informacji należy kontaktować się z opiekunem handlowym.   

System operacyjny Windows

  1. Czy można dokonać wirtualizacji na Windows 10 Pro/Home?

    Windows 10 Professional - wymagany jest dodatkowo zakup VDI.  

    Windows 10 Home – nie ma takiej możliwości 
    Licencje Windows 10 Enterprise E3 i E5 mogą być wykorzystane przy wirtualnych systemach desktopowych pod warunkiem, że jest to Micrososft Azure lub Qualified Multitenant Hoster. 

  2. Jak mogę podnieść Windows 7 Pro do Windows 10 Pro?

    Osoby prywatne, firmy oraz urzędy muszą zakupić nowy system operacyjny. Szkoły mogą skorzystać z tańszej wersji uprawniającej do podniesienia licencji dzięki licencjonowaniu grupowemu MOLP. 

  3. Kto może podnieść Windows 7 Home do Windows 10 Pro i jak to zrobić?

    Taka możliwość istnieje tylko poprzez zakup nowego oprogramowania. Firmy, osoby prywatne oraz urzędy muszą zakupić nowy oryginalny system Windows. Jeśli podniesieniem oprogramowania zainteresowana jest szkoła, to może skorzystać ze specjalnej wersji Windows 10 Upgrade dla szkół. 

  4. Czy wersję Windows OEM mogę przenosić?

    Nie. Wersja oprogramowania OEM przypisuje się do płyty głównej urządzenia, co blokuje jej przeniesienie na inny komputer. 

  5. Czy wersja OEM/BOX będzie posiadała naklejkę do przyklejenia na urządzenie?

    Wybierając wersję OEM dostarczana jest płyta DVD wraz z instalatorem oraz naklejką.  
    Kupując BOX wysyłany jest pendrive wraz z instalatorem systemu oraz klucz licencyjny. 

  6. Jeśli mam Windowsa 7 lub 7 Pro to czy mogę zrobić darmowy upgrade do Windowsa 10 Home lub Windowsa 10 Pro?

    Legalny upgrade Windowsa był możliwy do 29 lipca 2016 roku, w tym momencie należy zakupić nową licencję.

  7. Czy Windows 10 Home mogę używać w firmie?

    Windows 10 Home, można używać w firmie, nie jest to sprzeczne z warunkami licencji – ograniczeniem może być jedynie funkcjonalność systemu 
      

  8. Czy licencje Windows 10 OEM można używać w środowiskach wirtualnych? Czy to muszą być np. BOX?

    Aby móc używać systemu Windows 10 w środowiskach wirtualnych wymagane jest posiadanie VDA, która jest licencją upoważaniająca do wirtualizacji systemu operacyjnego .

Microsoft 365 do użytku prywatnego

  1. Czy mogę zakupić pakiet Office 365 do użytku osobistego?

    Tak, pakiet, który można używać w domu to Microsoft 365 Personal, Microsoft 365 Family oraz Office 2019 Home & Student. 

  2. Na ilu urządzeniach mogę używać Office 365 Personal? Napisane jest na wielu, czyli ilość jest nieograniczona?

    Jeden użytkownik może używać Microsoft 365 Personal na 5 różnych urządzeniach, które mogą być   używane w tym samym czasie.  
      

  3. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, mogę użyć w tym celu Office 365 Personal/Home?

    Nie. Microsoft 365 Personal i Microsoft 365 Family to licencje niekomercyjne, przeznaczone tylko i wyłącznie do użytku domowego. 

  4. Licencja Home jest dla 6 użytkowników, zatem jak utworzyć pozostałych 5?

    W pierwszej kolejności należy zalogować się do swojego konta Microsoft, strona Udostępnianie. Następnie należy wybrać przycisk Rozpocznij udostępnianie, do wyboru mamy dwie opcje Zaproś przez e-mail i Zaproś przez link, w obu przypadkach możliwe jest dodanie osoby do rodziny.  

    Po zaakceptowaniu zaproszenia członkowie rodziny mogą się zalogować w witrynie www.office.com, aby zainstalować pakiet Office na swoich urządzeniach i uzyskać dostęp do przestrzeni dyskowej (1 TB) w usłudze OneDrive. 

  5. Czy jeśli jest napisane u Państwa, że realizacja wynosi 2 dni robocze, to znaczy że paczkę otrzymam w ciągu 2 dni?

    Realizacja zamówienia oznacza czas przygotowania paczki do wysyłki, sama dostawa może zająć więcej czasu.  

  6. Czy jeśli kupimy u Państwa licencję to jest możliwe zainstalowanie pakietu również w innym kraju.

    Tak, można zainstalować pakiet Office w innym kraju. 

  7. Czy jak odnowię wcześniej licencje Personal, która kończy się np. W grudniu to czas się zsumuje?

    W takiej sytuacji czas zostanie zsumowany. 

  8. Czy w pakiecie Microsoft 365 Personal posiadam także dostęp do aplikacji webowych czy tylko do desktopowych?

    W pakiecie Microsoft 365 Personal występuję również aplikacje mobilne pakietu Office, takie jak Word, Excel, PowerPoint, Outlook i 1TB miejsca w chmurze. 

  9. Na ilu komputerach mogę zainstalować pakiet Microsoft 365 Family?

    Usługę Microsoft 365 Family można udostępniać 5 innym osobom, czyli łącznie może z niej korzystać 6 użytkowników i każdy z nich może zainstalować go na 5 urządzeniach. 

Antywirusy

  1. Jak aktywować klucz na McAfee Total Protection (5 PC - 1 rok) Windows?

    Zaktualizuj subskrypcję konta przez portal internetowy

    Otwórz przeglądarkę internetową i przejdź do strony https://www.mcafeemobilesecurity.com

    Kliknij opcję Ustawienia, Informacje o subskrypcji. 

    Wpisz klucz subskrypcji i kliknij przycisk Wyślij. Spowoduje to automatyczną aktualizację subskrypcji konta. 

    Otwórz program Mobile Security na urządzeniu. 

    Wpisz kod PIN, aby uzyskać dostęp do aplikacji. 

    Dotknij opcji Opcje, a następnie wybierz pozycję Informacje o subskrypcji. 

    Wybierz polecenie Aktualizuj subskrypcję. 

     
    Zaktualizuj subskrypcję konta na urządzeniu: 
       
    UWAGA: Aktualizacja subskrypcji na urządzeniu może nie być dostępna dla wszystkich wersji aplikacji. Jeżeli aplikacja nie ma tej funkcji, wykonaj powyższe czynności, aby dodać klucz subskrypcji przez portal internetowy. 

    Otwórz program Mobile Security na urządzeniu. 

    Wpisz kod PIN, aby uzyskać dostęp do aplikacji. 

    Dotknij opcji Opcje, a następnie wybierz pozycję Informacje o subskrypcji. 

    Wybierz opcję Wprowadź klucz subskrypcji. 

    Wpisz klucz subskrypcji i wybierz opcję OK. 

    WAŻNE: Klucza subskrypcji można użyć tylko raz. Po pomyślnym zastosowaniu subskrypcji nie będzie można użyć tego samego klucza subskrypcji do aktualizacji tego samego ani żadnego innego konta. 

Inne aplikacje Microsoft 365

  1. Jak licencjonowany jest Power Bi Pro i Power Bi Premium ?

    Licencja Power Bi pro jest licencjonowana na użytkownika, natomiast Power BI Premium licencjonowana jest na konkretną pojemność dla organizacji.